Sobibor
Based on the real story of a revolt that took place in Sobibór's Russian death camp during World War II, and of Soviet officer Alexander Pechersky. As a prisoner of war in Sobibor, Pechersky managed to do the impossible: organize a riot that resulted in the mass escape of prisoners from the place. Many of the fugitives were later captured and killed - the rest, led by Pechersky, managed to join their countrymen and thicken the Russian defensive lines.