Son of Saul
October 1944, Auschwitz-Birkenau. Saul (Géza Röhrig) is a Hungarian member of the Sonderkommando, the group of Jewish prisoners forced to assist the Nazis in the machinery of large-scale extermination. While working, Saul discovers the body of a boy he takes for his son. As the Sonderkommando plans a rebellion, Saul decides to carry out an impossible task: save the child's body from the flames, find a rabbi to recite the mourner's Kaddish and offer the boy a proper burial.