Once Upon a Love Story
Three friends – Miền (Ngoc Xuan), Vinh (Luong Anh Vu), and Phúc (Do Nhat Hoang) – grew up together in a peaceful countryside town in central Vietnam, developing a close bond over time. However, while Vinh has harbored feelings for Miền since childhood, Miền herself is more drawn to Phúc, Vinh's close friend. Adulthood only complicates their relationships further, as they begin to contend with greater responsibilities and changes in their lives despite longing for the ease of youth. When Phúc suddenly disappears, Miền and Vinh are forced to confront the truth of their feelings for each other and the impact of their choices on their friendship. This film was adapted from Nguyễn Nhật Ánh's novel of the same name.