Sphinx
Someone is hunting tourists out of season in this romantic adventure thriller directed by Franklin J. Schaffner (Planet of the Apes, Patton, Papillon, The Boys From Brazil) and starring Lesley-Anne Down, Frank Langella, and John Gielgud. A beautiful, dedicated Egyptologist finds her life threatened many times while traveling from Cairo to Luxor's Valley of the Kings in search of a mysterious tomb of riches, which also holds great interest for black marketeers. Based on a novel by Robin Cook.