Subspecies V: Blood Rise
Trained and exploited by a brotherhood of mystic monks to slay all enemies of the church, Radu has no knowledge of his bloodline: his father a vampire, his mother a demon. Fate brings him to the castle of his father to reclaim a holy relic, but Radu himself becomes a vampire with no master.