Sweet and Lowdown
Emmet Ray (Sean Penn) isn't an easy guy to be around -- among other things, he's inconsiderate and egomaniacal. He also happens to be a jazz guitarist with undeniable talent, and despite his many faults, he ends up winning the heart of Hattie (Samantha Morton), a kind young mute woman. Hattie's seemingly endless patience with Emmet is tested, however, with his incessant irresponsibility and infidelity, leading their relationship to the breaking point.