Szenen meiner Ehe
The first time they met while viewing an apartment. It was love at first sight, but at the time both were in committed relationships. It was just an affair. Ten years later, chance brings them together again. They quickly made up their minds to get married. Lukas lives and works in Austria, Katrin in Berlin: How and where do you want to live? What is he to her, what is she to him? For three years, filmmaker Katrin Schlösser used her mobile phone camera to record what moved her and her husband Lukas from then on: the moods, the questions, the happiness, the doubts, the intimate and the everyday. SCENES OF MY MARRIAGE is a courageous film that relentlessly documents both the highs and the abysses of an interpersonal connection that repeatedly leaves us at a loss, makes us happy and touches us.