The Badwater 135
In the scorching heat of Death Valley, California, 100 ultramarathon runners from around the world converge to tackle the infamous Badwater 135. Held every July when temperatures reach more than 120°F (48°C), the Badwater 135 ultramarathon goes from the lowest point in North America to the highest point in the contiguous United States: Mount Whitney. Only 100 runners are selected every year. They have 48 hours to cross the finish line. We followed 10 of them in their journey across Death Valley.