The Black Cauldron
In the land of Prydain, lowly pig herder Taran dreams of becoming a gallant knight. Young Taran receives his heroic calling when the evil Horned King kidnaps Hen Wen, a prophesying pig that had been entrusted to Taran. Now, with help from his furry sidekick Gurgi and Princess Eilonwy, Taran must locate the magical black cauldron before the Horned King is able to use its mystical powers to summon an army of the undead.