The Chopin Shorts: Art Collection
The Chopin Shorts is a collection of short films by award-winning animators. Each short is set to one of Chopin’s etudes, performed by star pianists from the Lang Lang Foundation. Art Collection consists of:"Little Postman" (set to Opus 10. No. 12) is the world’s first painting animation in 3D. It tells a touching story set in World War II of a little boy who is delivering mail around war-torn Warsaw. In a bombardment our little postman finds assistance from a magic broken piano. Scarecrow" (set to Opus 10 no. 6) is a 3D animation telling the story of a fallen solider during Poland’s November Revolution."Chopin’s Drawings" (set to Opus 25. No. 2) is featured in The Flying Machine, when Heather Graham’s children disappear and reappear inside the piano score and meet the young Fryderyk Chopin.