The Eastwood Factor
Back in 1975, legendary actor and director Clint Eastwood opened up offices for his new production company, Malpaso, on the Warner Bros. lot. Over the next 35 years, he acted, directed and produced 35 movies for the studio, including his most recent, Invictus. To celebrate this milestone, and Eastwood's 80th birthday, noted film documentarian and Emmy Award-nominee Richard Schickel uses his personal relationship with Eastwood to explore Eastwood's personal drive and passion for film, and examine his long-standing relationship with Warner Bros. Featuring clips from 11 of Eastwood's best films, including Academy Award-winners Unforgiven and Million Dollar Baby, this documentary is a "must-see" for Eastwood lovers, fans of Warner Bros., and film historians alike!