The Felling
In Sheffield, one of Europe’s greenest cities, trees are disappearing. Behind it is a powerful council, armed with contractors and police. This shocking David-and-Goliath tale documents the tireless campaign of local citizens from 18-90 years old, who rise up to stop the destruction of their city's healthy street trees and help save the planet. When a court injunction from Sheffield City Council threatens the peaceful protesters with bankruptcy and imprisonment, they are forced to ask themselves: How far am I prepared to go to save a tree?