The Flood
In the heart of southern Africa’s largest desert lies a miracle — the Okavango Delta in Botswana. One of the most diverse habitats on Earth, each year it undergoes an epic transformation as desert becomes water wonderland. For many, the floodwaters are a lifeline. For others, they bring harsh challenges. But for all, life is ruled by the pulsing of Africa’s great flood.