The Great White Hype
Boxing promoter the Rev. Fred Sultan (Samuel L. Jackson) decides the best way to revive public interest in his top client's matches is to create a white challenger to his black champion, James The Grim Reaper Roper (Damon Wayans). With no white boxers available, he creates one out of dim grunge rocker Terry Conklin (Peter Berg), who once defeated Roper at an amateur match. But while Conklin trains hard, Roper slacks off, endangering Sultan's carefully staged comeback.