The Hundred-Foot Journey
Hassan Kadam is an extraordinarily talented and largely self-taught culinary novice. When he and his family are displaced from their native India and settle in a quaint French village, they decide to open an Indian eatery. However, Madame Mallory, the proprietress of an acclaimed restaurant just 100 feet away, strongly objects. War erupts between the two establishments, until Mallory recognizes Kadam's impressive epicurean gifts and takes him under her wing.