The Invisible Boy
Timmie (Richard Eyer), a mischievous 10-year-old boy, is plopped in front of a supercomputer by his scientist father, Dr. Tom (Philip Abbott). The computer, however, secretly gives Timmie super-intelligence, and he's soon able to reanimate a robot named Robbie. Timmie and Robbie become best friends, embarking on a series of lighthearted pranks. But when Robbie starts taking orders from the evil supercomputer, Timmie must choose between his best friend and the safety of the world.