The Lancaster at War
The Avro Lancaster has been described as the outstanding bomber of World War II. At a time when Hitler’s armies had spread the Nazi creed and empire across occupied Europe, the heavy bombers were the only means of carrying the offensive back to the Nazi heartland. We detail the Lancaster’s capabilities and its exceptional service record, which included taking part in precision raids against the launch sites of Hitler’s V-weapons. Incorporating carefully researched archival and feature film material with exclusive interviews of surviving Lancaster aircrew, The Lancaster at War will appeal to all who appreciate the spirit, stamina, and courage of ordinary people.