The Last Key
A young immigrant arrives in Canada from France and brings his Citroën 2CV with him. The iconic post-war car stands out on the streets of Vancouver, and before long he meets up with a group of like-minded car buffs. In Julien Capraro’s documentary short, Franck, Lionel, Harjeet and Johnny Mac, who are busy preparing for an upcoming antique-car show, explain how these vehicles not only evoke nostalgia for a past era but are also a powerful marker of identity and a link between two cultures.