The Long Gray Line
High-spirited Irish immigrant Marty Maher (Tyrone Power) is an awkward misfit at West Point until he's taken in as an assistant by kindly athletic director Capt. Herman J. Koehler (Ward Bond). A budding romance that turns into a happy marriage to a fellow Irish immigrant, housemaid Mary O'Donnell (Maureen O'Hara), also helps Maher mellow into a beloved and long-standing fixture at the military academy, where his career as an officer and mentor spans 50 years. This film is based on a true story.