The Mosquito Coast
Inventor Allie Fox moves his family to the rain forest of Central America, where he plans to create a new civilization starting with his own nuclear family. Upon arrival, the other Foxes notice that Allie's obsession and egomania have turned him into a tyrannical fascist who demands subservience from his broken brood.