The Phantom of the Opera at the Royal Albert Hall is a 2011 British concert film adaptation of the 1986 stage musical The Phantom of the Opera by Andrew Lloyd Webber, itself based on the 1910 novel by Gaston Leroux. To celebrate the 25th anniversary of the musical, three special performances on Saturday 1 October 2011 at 7.30pm and Sunday 2 October 2011 at 1.30pm and 7.00pm were filmed at the Royal Albert Hall, the third of which was screened live worldwide on 2 October 2011.