The Red Pill
When feminist filmmaker Cassie Jaye sets out to document the mysterious and polarizing world of the Men's Rights Movement, she begins to question her own beliefs. Jaye had only heard about the Men's Rights Movement as being a misogynist hate group aiming to turn back the clock on women's rights, but when she spends a year filming the leaders and followers within the movement, she learns the various ways men are disadvantaged and discriminated against. The Red Pill challenges the audience to pull back the veil, question societal norms, and expose themselves to an alternate perspective on gender equality, power and privilege.