The Southerner
In this rural drama, Sam Tucker (Zachary Scott) is a Texan cotton picker who aspires to run his own farm and create a better life for his family, which includes two kids and the irritable Granny Tucker (Beulah Bondi). Aided by his beautiful wife, Nona (Betty Field), Tucker begins to work a neglected plot of land, but numerous difficulties arise, including bad weather and conflicts with jealous neighbors, making it hard for the Tuckers to get ahead.