The Wall - Climb for Gold
A uniquely emotional documentary feature film that will touch the heart of audiences around the world. Four female climbers face the sporting challenge of a lifetime as they attempt to compete in the first-ever Olympic climbing competition at the Tokyo 2020 Olympics. The Wall: Climb for Gold follows four elite climbers: Janja Garnbret, Shauna Coxsey, Brooke Raboutou, and Miho Nonaka, over an extraordinary two years. They battle through Olympic qualifying events to earn their place at Tokyo, then face a grueling season of competition and training that sees everything put on hold when the Covid-19 pandemic forces the Games to be postponed. As the young women confront their own mental and physical demons en-route to Tokyo, the film reveals an astonishing and inspiring insight into what it takes to be an Olympian and ultimately what it means to be human.