The White Countess
In the 1930s Shanghai, blind American ex-diplomat Todd Jackson is a frequenter of the city's seamy underbelly of nightclubs and gambling houses. Todd is infatuated with Sofia, a once-wealthy countess who has taken to dancing and prostitution in order to support herself. With earnings from a horse race, Todd opens an upscale nightclub to cater to Shanghai's wealthy elite, installing Sofia -- "The White Countess" -- as its hostess and spiritual muse.