The Yearling
Gregory Peck and Jane Wyman star in the Academy Award-winning adaptation of Marjorie Kinnan Rawlings' Pulitzer Prize-winning novel about a young boy coming of age in the lean years just after the United State's Civil War. Lonely 11-year-old Jody (Claude Jarman, Jr.) develops a deep bond of friendship with an orphaned yearling fawn he finds in the Florida woods outside this family's farm. But as much as he loves the young deer, Jody must accept the difficult choice his family makes between their own survival and that of the fawn.