Tideland
In the great tradition of child fantasy stories such as The Wizard of Oz and Alice in Wonderland, Terry Gilliam takes us on a wild adventure with his adaptation of Mitch Cullin's cult classic novel. Welcome to the world of Jeliza-Rose, the young heroine and narrator of TIDELAND. Jeliza-Rose drifts from the harsh reality of her childhood and escapes into the fantasies of her own active imagination. This is a fantasy world to rival all others; here fireflies have names, bog-men awaken at dusk, monster sharks swim down railroad tracks, and disembodied Barbie heads share in her adventures.