Conquest of the Planet of the Apes
Colorful, futuristic sets, a relentless pace and an action-packed climax highlight the fourth episode of the legendary Apes saga, starring Roddy McDowall and Ricardo Montalban. The time is the near future. Apes have supplanted dogs and cats as household pets, and replaced servants as personal assistants - until their continual mistreatment provokes one advanced ape from the future, Caesar (McDowall), to lead a spectacular revolt.