Soul II Soul - Club Classics Vol. One
The remarkable story of Soul II Soul, who went from sound system DJs to international recording superstars with their first attempts at song writing and producing. Their 1989 album topped the charts in the UK and the USA - featuring debut hit Fairplay and the singles that propelled them to unexpected world wide fame, Jazzie’s Groove, Keep on Movin’ and the global hit Back to Life. The film tells the very personal story of a black collective who against the odds and the backdrop of Thatcher’s Britain achieved what no other sound system had done before.