Lawrence of Arabia
Due to his knowledge of the native Bedouin tribes, British Lieutenant T.E. Lawrence (Peter O'Toole) is sent to Arabia to find Prince Faisal (Alec Guinness) and serve as a liaison between the Arabs and the British in their fight against the Turks. With the aid of native Sharif Ali (Omar Sharif), Lawrence rebels against the orders of his superior officer and strikes out on a daring camel journey across the harsh desert to attack a well-guarded Turkish port.