The Phantom of the Opera
From his hideout beneath a 19th century Paris opera house, the brooding Phantom schemes to get closer to vocalist Christine Daae. The Phantom, wearing a mask to hide a congenital disfigurement, strong-arms management into giving the budding starlet key roles, but Christine instead falls for arts benefactor Raoul. Terrified at the notion of her absence, the Phantom enacts a plan to keep Christine by his side, while Raoul tries to foil the scheme.