In the Mood for Love
In 1962, journalist Chow Mo-wan (Tony Leung Chiu Wai) and his wife move into a Hong Kong apartment, but Chow's spouse is often away on business. Before long, the lonely Chow makes the acquaintance of the alluring Su Li-zhen (Maggie Cheung Man-yuk), whose own significant other also seems preoccupied with work. As the two friends realize their respective partners are cheating on them, they begin to fall for one another; however, neither wants to stoop to the level of the unfaithful spouses.