Free State of Jones
Free State of Jones is an epic action-drama set during the Civil War, and tells the story of defiant Southern farmer, Newt Knight (McConaughey), and his extraordinary armed rebellion against the Confederacy. Banding together with other small farmers and local slaves, Knight launched an uprising that led Jones County, Mississippi to secede from the Confederacy, creating a Free State of Jones.