Wagner - Parsifal
Parsifal is an opera in three acts by German composer Richard Wagner. It was Wagner's last completed opera and in composing it he took advantage of the particular acoustics of his Bayreuth Festspielhaus. Wagner described Parsifal not as an opera, but as 'Ein Bühnenweihfestspiel' ('A Festival Play for the Consecration of the Stage').