Waldbühne 2016: A Czech Evening
Which music could be better suited for a summer evening at the legendary Waldbühne than the Czech? It is always passionate and full of verve and certainly lift everyone’s spirits. It is only very rarely that a young talent rises to “world stardom” but one who can be considered a world star, while still belonging to the new generation of conductors is Yannick Nézet-Séguin. He presents the much loved Vlatava (Moldau) as well as Dvořák’s Sixth Symphony and Violin Concerto with the wonderful Lisa Batiashvili on the violin.