Wayne's World
Based on the Saturday Night Live sketch of the same name, Wayne's World is a wacky, irreverent pop-culture comedy about the adventures of two amiably aimless metal-head friends, Wayne (Mike Myers) and Garth (Dana Carvey). From Wayne's basement, the pair broadcast a talk-show called "Wayne's World" on local public access television. The show comes to the attention of a sleazy network executive (Rob Lowe) who wants to produce a big-budget version of "Wayne's World"—and he also wants Wayne's girlfriend, a rock singer named Cassandra (Tia Carrere). Wayne and Garth have to battle the executive not only to save their show, but also Cassandra. Director Penelope Spheeris, Myers and Carvey hang a lot of silly, but funny, jokes on this thin plot, and the energy of the cast—as well as the wild pop-culture references—make Wayne's World a cut above the average Saturday Night Live spin-off movie.