Airborne
Catching Air
Watch beginners make their first leap into the air, like an Andean condor who must attend flight school before spreading its wings. Meet oddballs who soar without feathers and marvel at a peregrine falcon’s speed as it dives to catch its prey.
In Flight Meals
Go hunting with flyers who excel at making mid-air catches. Watch the metamorphosis of the acrobatic emperor dragonfly, admire the barn owl’s stealthy approach to prey, and catch a wandering salamander’s death-defying leap into the abyss.
Check in with animals who are winners at the aerial mating game. Take flight with a bee crafting a custom love potion, watch a draco lizard soar to fend off rivals, and witness the graceful pas de deux that bonds a pair of Japanese cranes for life.
Plot a course for adventure as animals go on remarkable journeys through the skies. Navigate a wooden labyrinth with a speedy goshawk, join a sandgrouse’s trek to a distant watering hole, and see a murmuration of starlings mesmerize their nemesis.