Animal Crackers
High Gn; Eu-Genial
Rowland the water buffalo challenges Gnu for the leadership of the herd; after doing his best to avoid a confrontation, Gnu finally decides to stand up for himself.
Lyle is bitten by a snake but doesn't know if it is poisonous; Lana gets Lyle to pretend that he is her.
Using hypnosis, Dodo helps Eugene overcome his fear of mice; in fact, it works too tell and he becomes convinced that he is actually a mouse.
Eugene is overjoyed to learn that the Loyal Order of Rogue Elephants has chosen Freeborn as the location for its next convention.