Awake
After a car accident, Detective Michael Britten experiences two dueling realities, one where his wife was killed and another in which his son's life was claimed.
The Little Guy
In one world Michael tries to reconnect with his son, while in the other he tries to understand his wife's grief; a clue in a case in one life crosses over to a case in the other, confusing Bird.
Rex is kidnapped by an escaped convict whom Michael arrested 10 years ago; an investigation in Michael's other reality gets in the way of an event honoring his deceased son; clues from both realities lead to Michael's sanity being questioned.
Detective Britten runs into Rex's former babysitter, Kate, during an investigation into an alleged suicide; while working a case with Bird, Kate appears again, but this time as a suspect.
A hostage situation leads to Detective Britten unexpectedly collaborating with Dr. Lee; Bird is concerned over Britten's lack of sleep.