Bad Genius
Academic whizz Lin (Atasha Muhlach) has landed a scholarship at the prestigious Colegio de San Gabriel Possenti. But after striking up a friendship with fellow student Grace (Hyacinth Callado), she discovers a startling secret about her new school: Her teacher appears to be offering people the chance to buy leaked test sheets ahead of important exams. And the corruption goes higher still: The whole school is riddled with corruption, with staff extorting money from students and their parents alike. So, together with fellow students Bank (Jairus Aquino) and Pat (Gab Lagman), Lin and Grace hatch a plot. They decide to pool their wits to launch a cheating scheme that helps fellow students pass important tests. But as their budding new enterprise begins to gather momentum and grow in scale, examiners begin to sense something is afoot. Could issues of trust – and affairs of the heart – derail the project at its most crucial juncture? This drama series was based on a 2017 Thai movie of the same name.