Barney's World
The Floor is Grape Jelly
When David has a hard time ending playtime early to help his baby sister, Barney shows him how much fun helping others can be.
I Lovey You
David is scared of the dark, so Barney turns himself into a giant glowing action figure to calm David's fears.
Mel is on a mission to find a special treasure and accidentally makes a huge mess in the park; Barney creates a magical adventure where Mel learns that it's important to clean and care for a place that is special to the community.
After a disagreement among the kids about what to do with a ripe tomato, Vivie learns the importance of sharing.
Taking inspiration from a hot-rod in Mel's dad's garage, Barney helps the kids make their own magical hot rod-style race cars.
When Vivie accidentally breaks Mel's toy and is too afraid to admit it, Barney helps Vivie find the courage to tell the truth.