Becoming Orangutan
Dive into the world of Orangutan Jungle school, a rehabilitation clinic for orphaned orangutans located in Borneo, Indonesia. Due to environmental pressures and climate change, young orangutans are left without adult role models from whom they can learn how to survive.
A Wild Education
Welcome baby orangutan Topan, an orphan in need of a surrogate mom. Watch her learning journey in nursery school while her fellow students move through junior, senior, and wild-immersion schools. Meanwhile, 16-year-old Kasper preps for graduation.
Lean On Me
Observe blossoming friendships and interspecies bonds in nursery school, and peek inside a bromance among junior-school buds Valentino, Yutris, and Madara. See distractible Beni lean into his love of food and get a beating from a more-senior pupil.
Experience a roller coaster of emotions and growing pains as the sanctuary’s orangutans move through six grades toward their release into the wild. Discover how Dilla’s fate suddenly changes, and watch as big boy Beni goes on an unwelcome diet.