Behind Bars: Rookie Year
Is It Worth It?
New corrections officer Zach encounters a violent inmate during his first day on the job; Ariel works to overcome her timid persona; prisoners taunt Carlos; Tyler locates contraband in the prison kitchen.
A career criminal takes advantage of Mangin; Andrew works to bust a gang member who is dealing drugs; Ariel faces the challenges of being a female corrections officer.
Zach investigates a fight; Keith deals with unstable and violent inmates; Ariel wrestles with the uncertainty of the job; PNM's tragic past acts as both a haunting reminder and a catalyst for change.
Despite efforts to keep the prison clean, narcotics always find their way into the prison; Francisco suspects an inmate is high; Andrew takes inmates on a high-risk work detail outside the prison; Bruce struggles with high expectations.