Beyond the ROX
Juggling ambition and responsibilities, the best HYROX athletes uncover what it takes to rise to the top as they compete across the globe in the ultimate fitness race during the 2024/25 season.
Grind to glory: off-season prep to be an Elite 15
HYROX athletes grind in the off-season to balance their personal lives with the ambition, endurance, recovery, and mental and physical strength required to compete with the Elite 15.
The pressure has peaked for Jake Dearden as he qualifies for the World Final, new competitors challenge the veterans, and the growth of the women’s field proves expert coaching can change the game.
The mix of joy and anxiety fuelling athletes is mirrored by their loved ones, rivalries intensify and a wildcard competitor shakes things up, while Lucy Procter takes her spot in the Elite 15.
After years of hard work and dedicated training, Jake Dearden finally reaches the Elite 15 race. How will the rookie stack up against the world's best in the 2024/25 season?