Blaze and the Monster Machines
AJ is an 8-year-old techie who drives monster-truck Blaze, the top racer in Axle City. The two go on adventures that have them taking on problems involving science and math.
Blaze of Glory (Part 1)
Blaze and his driver AJ are introduced to a world of racing Monster Machines! When a truck named Crusher uses dirty tricks to try and win the Championship Race, Blaze will do everything he can to help his friends beat Crusher!
When Starla, the friendly cowgirl truck, loses one of her pistons Blaze and AJ set out to get it back. But they'll have to hurry before Crusher gets his greedy tires on it!
Crusher steals all of Gabby's tools, and Blaze must help her retrieve them so she can repair the Monster Machines.
When Zeg the dinosaur truck accidentally puts on a set of 'Super Bouncy Tires,' he bounces out of control! Now Blaze and AJ have to experiment to find a substance adhesive enough to stop their bouncing buddy.
Crusher and Pickle challenge Blaze and his friends to a sailboat race. But when he tries to cheat, Crusher accidentally crashes both ships onto a tropical island!