Breaking Beyond
Congo
Bboy Junior is going back to where he was born: the Democratic Republic of Congo; world champion Shigekix joins him and visits Africa for the first time; together they explore the dance culture in the city of Goma, Democratic Republic of Congo.
Brazilian Bboy Neguin is visiting his friend Bboy Ronnie in his hometown, Las Vegas; Ronnie takes Neguin to meet artists and dancers who are able to make a living by performing on stage.
Ronnie travels to Japan to visit b-boy Shigekix in his hometown of Tokyo. Shigekix takes Ronnie on an exciting journey as he showcases Japanese culture and its unique break and hip-hop style.
Four BC One World Final legends, Ronnie, Neguin, Junior and Shigekix, visit NYC and meet some of the future legends taking part in the world final.