Britain's Forgotten Slave Owners
When slavery was abolished in Britain, its government made the extraordinary choice of compensating slave-owners for their loss of ‘property’. Historian David Olusoga uncovers the untold story of Britain’s slave trade – and an empire founded on its profits.