Buddy Complex
When a giant robot suddenly attacks the city, a high-school student named Aoba is saved by a classmate piloting her own mecha. After accepting an offer to join the alliance she's is a part of, Aoba is thrust into the middle of high-flying robot warfare.
Encounter
Aoba Watase is a normal first-year high school student coming back to school after summer break when a mysterious robot comes after him. He has never seen it before, but its pilot seems to know him and wants him dead.
Nice Coupling
One minute, Hina is disappearing, telling Aoba that Dio is waiting for him. In the next minute, Aoba finds himself in a strange cockpit alone, thrust into the middle of a furious firefight.
As Aoba tries to come to grips with this new world that he's found himself in, the ship he is on comes under attack again. And during this engagement, he unexpectedly comes across someone he knows.
Aoba faces the consequences of his rash actions during combat when he saw Hina. And later, the Cygnus lands at Narashino and Aoba gets a chance to explore his hometown to see what has become of it in the last 70 years.
Aoba finds out more about Dio and his family. And later, Cygnus unexpectedly finds itself being mobilized against an invading Zogilian force.