Buried Secrets of WWII
The latest technology creates 3D models of World War II battlefields, worldwide. Scans reveal traces hidden and buried for over 70 years.
Pearl Harbor
The Japanese attack on Pearl Harbor changes the world; now, new technology reveals hidden traces of that attack, on the land and in the sea.
Hitler's Killer Rocket
In 1944, the Nazis launch the world's most advanced weapon; Pete Kelsey and Marty Morgan uncover the awful truth behind Adolf Hitler's Vengeance rockets.
The Allied advance to Rome grinds to a halt in Italy's mountainous heartland; Pete and Marty investigate why this route costs so much in human life.
The team investigates the Hurtgen Forest in Germany to uncover the hidden traces of the longest and bloodiest single battle in U.S. Army history.
In Papua New Guinea, the team hunts for clues as to how Allied troops dismantled the Japanese war machine.
In 1940, the Axis besieges the Mediterranean island of Malta; Pete Kelsey and Marty Morgan uncover how the Allies fight back.