Catching Milat
The true story of how the NSW Police Taskforce Air, and in particular Detective Paul Gordon, tracked down and caught Ivan Milat – the man responsible for the infamous Backpacker Murders in Australia's Belanglo State Forest from 1990 onwards. Set against a backdrop of a public alarm, high level government pressure and an international press demanding a result, Catching Milat is a pacy, psychological thriller.
The discovery of the bodies of missing backpackers in the forest South West of Sydney sparks Australia's biggest ever manhunt. A police Task Force is set up headed by the new face of Australian policing -Superintendent Clive Small.
The task force arrests Ivan Milat in a highly orchestrated and very public raid. Milat is behind bars. But only two days after the arrest, the man who cracked the case and who arrested Milat, is sacked by Small.